15 Kasım 2009 Pazar

choke - tıkanma




Evet haddinden fazla geç izledim, biliyorum ama kitabını okuyup izlemenin daha yararlı olacağını düşünmüştüm. Genelde şu vakte kadar kitabını okuyup sonrasında filmini izlediğim hiç bi filmi beğenmedim. ( pek bana has bi durum değil sanırım bu. insanın hayal gücünün ötesine gidemiyor kimse. ) Okuduğum Chuck kitapları arasında belki en az etkilendiğimdi ama Chuck Palahniuk dedin mi bende akan sular duruyor be abi. Neyse filmden zaten bi beklentim yoktu. Bu kadar beklememin bir sebebi de okuduğum olumsuz yöndeki eleştirilerdi.Haksız da sayılmazlar 1 buçuk saatimi yedi film. Bir sefer kitapla pek alakası yok. Kitabın omurgası alınmış üstüne film çekilmiş. Kitabı okumayanlar anlayıp süper bir ana fikir çıkardılarsa helal olsun hayal güçlerine, anlama yetilerine derim. Filmin bazı yerleri ucuz kısa film tadında ve dandik oyunculuktaydı ki Allah'tan tüm film boyunca yoktu. Hani Denny'ye otobüste yer veren insanlar ? Hani Victor'un İsa ne yapmazdı ? söylemleri ? Hani Victor'u linç eden insanlar ? Ve daha bir çok kare.

Chuck yarattığı karanlık dünyada adamın gerçekten İsa klonu olduğunu düşünecek hale gelmiştim. Filmde o kurgu da. Vaktiniz bolsa, inatla izlemek istiyorum derseniz buyrunuz efenim.

Son olarak;
Bazen başlamanın en iyi yeri, başlangıçtır. İlk yol, kaybettiğin yeri hatırlamaya çalış.

iyi seyirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Üşenmeyip yorumladığın için teşekkürler. (: